Vajinismus Tedavisi İzmir

Ana sayfa » Vajinismus Tedavisi İzmir

Vajinismus Tedavisi İzmir

Vajinismus tedavisi izmir; Vajinismus tedavi edilebilen bir psikolojik sorundur. Cinsel birleşme sırasında kadının pelvik kaslarının istem dışı kasılması durumuna verilen tıbbi isimdir. Pelvik kaslarla birlikte bazen tüm vücutta korku ve endişe dalgasıyla kasılmalar olabilir.

Bu durum bir çeşit panik atak durumu olarak açıklanabilir. Vajinismusu yaşayan kadınlar, bu kasılma ve endişe durumu ile birlikte bacaklarını istem dışı sıkıca kapatır , eşini kolları ile iter,kendi bedenini mümkün olduğu kadar geriye çeker.

Bu panik anının sebebi genellikle kadının birleşmenin “acı vereceği “olacağı yönündeki düşüncesidir.

Vajinismus Nedir ?

• Cinsel birleşmenin tam olarak gerçekleşememesi
  • Birleşme sırasında yanma,batma,acı hissinin yaşanması
  • Jinekolojik muayene olurken zorlanmak
  • Birleşme sırasında kas gruplarında spazmlar yaşanması
  • Kadının kendi vajinasına bakamaması -dokunamaması
  • Başarısızlık ve acı endişesi yüzünden cinsellikten kaçınmak

Nelere Yol Açar?

• Utanç ve suçluluk duygusu
  • Çaresizlik ve düş kırıklığı
  • Gizlilik içinde yaşama,içe kapanma
  • Özgüven kaybı
  • Depresyon
  • Cinsellikten kaçınma
  • Evliliğin sonlanması

Vajinismusun Nedenleri Nelerdir?

Vajinismus %90 psikolojik bir sorundur. Vajinismus vakalarının sadece %10 unda fizyolojik –anatomik bir problem görülmektedir. Vajinismus yaşayan kadınların ,neden bu durumu yaşadıklarını bilmemiz önemli. Vajinismus nedenlerini bildiğimiz zaman etkili bir tedavi haritası çıkarabiliyoruz.

Unutmayın , vajinismus %100 tedavi edilebilen bir sorundur ve bu sorunu bir tek siz yaşamıyorsunuz. Vajinismusta pek çok neden olabilir. Bu nedenlerin birkaçı da birarada görülebilmektedir.

Sık karşılaşılan vajinismus nedenlerine bir bakalım:

• Toplumumuzda cinsel eğitim halen yeterli seviyede değil maalesef. Yanlış-eksik cinsel bilgiler,kültürümüzün cinsel ahlağa atfettiği tutumlar, kadınlarda bakirelik aranması,cinselliğin tabu olması,çevreden duyulan acılı ağrılı cinsel birliktelik öyküleri,kadınların cinsel kimliklerini sahiplenememeleri gibi durumlar vajinismus yaşanmasında oldukça etkilidir.
  • Kadınların evlenene kadarki yaşamları boyunca cinsel tecrübe yaşamaması ve bir gecede yıllar boyu verilen tüm mesajları bir kenara bırakıp sağlıklı bir cinsel birleşme yaşamasını beklemek ne kadar paradoksal bir durumdur.
  • Vajinismusun en sık görülen sebebi, toplum ve kültürümüzün kadında cinselliği baskılamasıdır.
  • Evlilik İlişkisinin Yapısıda vajinismus yaşanmasında önemli bir konudur. İsteyerek ve severek evlenme gibi, tanımadan ve sevmeden evlendirilme de maalesef halen toplumumuzda varolan bir konu. Eşi tanımamak ve sağlıklı bir ilişki oluşmadan cinselliği yaşamak kadın için adapte olması oldukça zor bir konu. Tüm kültürel cinsel baskılara ek olarak,karşı taraf ile duygusal bir bağ gelişmeden penetrasyonu yaşamak zorunda kalmak ,vajinismusun gelişmesinde oldukça önemli bir etken.
  • Ancak, bu durumun aksine severek ve anlaşarak birlikte olan çiftlerde de oldukça sık vajinismus vakası yaşanmaktadır. Böyle bir tabloda ise, kadının erkeğe karşı duyduğu güven önemlidir.
  • Erkeğin ailesi ile yaşanan sıkıntılar, erkeğin kişilik yapısı ,erkeğin cinsel bilgisi ve tecrübesi temel güvensizlik alanları olabilir. Vajinismus tedavisi yürütülürken, bu konuların da ele alınması gereklidir.
  • Kadının psikolojik durumu ve kişilik yapısı da bir neden olabilir. Çocuksu yapıda ve cinsel kimliklerini sahiplenmekte zorlanan kadınlar, ve/veya kontrolcü kişilik yapısı, takıntılı düşünceler,duygularını ifade etmekte zorlanan kadınlar, hasas,kırılgan,kaygıları ve korkuları yüksek ,ailesine aşırı bağlı kadın profilleri vajinismusta karşılaşılan durumlara örnektir.
  • Vajinismus yaşayan kadınların eşlerinin yapısı da vajinismusa sebep olabileceği gibi, yaşanan vajinismusu besleyen bir duruma da dönüşebilir. Eşinin çocuksu yapısını seven erkekler ve/veya nazik ve kibar,aşırı anlayışlı erkekler,tam tersi aşırı öfkeli ve katı erkek yapıları, eşinin canını yakmaktan oldukça korkan erkekler de vajinismusta etkili olabilir.
  • Vajinismus yaşayan kadınlarda erken yaşlarda tacizler, vajende fiziksel travma yaşanması  gibi durumlar da vajinismusta neden olabilmektedir.

Vajinismus Tedavisi Uzman Psikolog

Cinsel problemler, evliliğin diğer ilişki alanlarında sorun olmasa bile, sinsice ilerleyerek, tahammülsüzlük, öfke,mutsuzluk ve depresyon yaratarak evliliğe zarar verir.

Vajinismus yaşayan çiftler, bu durumu ilk yaşadıklarında kendi kendilerine çözebilecekleri bir sorun olarak görürler.  Aslında cinsel birlikteliğe oldukça isteklidirler ve tam birleşme olmadan önceki süreçte haz da alabilirler. Denemeler denemeleri kovalar fakat her seferinde yaşadıkları hüsran, artık zamanla cinsel isteksizlik yaratmaya başlamıştır.  Erkekte de cinsel problemler ortaya çıkabilir.

Öğrenilmiş çaresizlik sonucu ereksiyon problemi ve erken boşalma , çoğu zaman vajinismusa eşlik eden durumlardır. Aynı zamanda herkesin yapabildiği birşeyi yapamama duygusunun verdiği başarısızlık hissi, kendini ve karşısındakini suçlama,yetersizlik, utanç ve zamanla çiftin ilişkisinde kopukluk süreci çekilmez bir noktaya getirir. Vajinisusda eşler maalesef bu süreçleri yaşayıp tükenme noktasında tedaviye gelirler. Veya çocuk sahibi olmanın özlemi ile bir uzmanın kapısını çalarlar.

Lütfen vajinismus sürecinin sizleri bu noktaya getirmesine izin vermeden destek alın. Tedavisi olan bir rahatsızlıkta eşlerin bu yıpratıcı sürecin içine girmeleri depresyon gibi duygu durum bozukluklarına yol açmadan tedavi olun..

Vajinismus Nasıl Tedavi Edilir?

Öncelikle vajinismusun psikolojik sebeplere dayanan bir sorun olduğunu tüm dünya biliyor. Maalesef son zamanlarda internette “Tek Seansta Vajinismusa Çözüm” , “Botoks ile vajinismus tedavisi”,”Aynı gün vajinismustan kurtulun” , “kızlık zarı alınarak vajinismus tedavisi “ gibi yanıltıcı pek çok bilgi görmekteyiz.

Vajinismus zihinde yaşanan bir sorun. Sadece penisin vajinaya girmesi ile tam çözümlenmesi mümkün değil. Merkezimizde, kadınların yaşadığı orgazm bozukluğu ve cinsel isteksizlik gibi sorunların öyküsünde sıklıkla  yaşanılmış bir vajinismus durumu görülüyor. Yani çift bir şekilde birleşme sağlayabilse bile, birleşmede cinsel haz kısmı veyahut kadının cinselliğe bakış açısı düzelemiyor.

İzmir Vajinismus Tedavisi

O halde, görülüyor ki sadece penis vajina birleşmesini sağlamak, cinsel sorunun bitmesini sağlamıyor.Birleşmeye izin verdikten sonra bireşmeden acı duymamak , haz almak ve istemek de vajinismus tedavisinin bir parçası. Kadının zihninde yaşadığı bu psikolojik kaçınma durumunu tedavi edebilme yolu psikolojik müdahele ve cinsel terapi teknikleri ile mümkün.

Vajinismusu tedavi eden uzman, gerekli gördüğü bir durumda , travma tedavisi olarak geçen “emdr” terapi tekniğini de uygulayabilir. Özellikle travmatik geçmişi olan vajinismuslu kadınlarda uygulanan bu önemli terapi tekniği , kısa sürede vajinismus tedavisine yanıt sağlar.

Vajinismus tedavisini kim yapar sorusunun cevabı açık bir şekilde ,” cinsel terapi eğitimleri bulunan, donanımlı ve deneyimli bir uzman psikolog” olmalıdır.

Cinsel Terapi Nedir ?

Cinsel terapi,  doğru cinsel bilgilendirme ve cinsel becerinin artırılmasına yönelik cinsel egzersiz programlarını içeren,çiftin ilişkisinin, inançlarının ve duygusal yapısının bilişsel terapi müdaheleri ile ele alındığı bir terapi programıdır. İşin içinde sadece cinsel bilgi değil, kişinin cinselliği anlamlandırması ve kişilik yapısı da dahil olduğu için ,cinsel terapist psikolojik müdaheleri de bilmeli ve psikoterpi yapabilmelidir.

• Cinsel terapide sadece konuşulur ve egzersizler ev ödevi olarak verilir. Seans ortamında cinsel bir deneyim ve  müdahele kesinlikle olmaz.
  • Cinsel terapi ve vajinismus tedavisi, her çifte özgü olarak planlanır. Yaşanan sorunun ismi aynı olabilir ama bunu yaşayan kişiler ve evlilik kendine özgü bir yapıya sahiptir.
  • Cinsel terapist, ilk görüşmede çiftin öyküsünü dinledikten sonra ,bu çifte özel bir tedavi planı çıkarır.Aynı zamanda cinsel terapi seanslarında kişilik örüntülerini de ele alabilmek için testler ve envanterler yapılır.
  • Gördüğünüz gibi vajinismus kapsamlı bir tedaviye ihtiyaç duyan bir sorun.
  • Bununla birlikte , vajinismus sorunu her tedavi ediyorum diyene emanet edilebilecek kadar basit bir durum değil.
  • Ama uzman bir psikolog ve cinsel terapistin yönetiminde %100 tedavi olan bir sorun.

Vajinismus Terapisine Nasıl Katılabiliriz?

Vajinismus, yukarıda özetlediğimiz durumlardan ötürü , bir çift problemidir.

• Vajinismus sadece kadına özgü bir olay değildir. Erkek ve kadının birbirini beslediği vaka örneklerine sık rastlamaktayız.
  • Tedaviye çift olarak gelinmesi bu yüzden önem taşır. Kadın erkeğin yanında olduğunu bilmelidir.Kendisini bu sorunla başbaşa ve tedavide yalnız hissetmemelidir. Kadının  evlilikte tek başına tedavi alarak bu durumu aşması mümkün değil.
  • İdeal durum böyle olmasına rağmen, merkezimize tek başına vajinismus tedavisine gelen danışanlarımız da mevcut. Elbette onları geri çevirmiyoruz ama bir noktadan sonra eşlerin dahil olmasını sağlıyoruz.
  • Bekar ve ilişkisi olmayan kadınların deneyimlediği vajinismusta ise,  tedaviyi bireysel olarak yürütüyoruz.

Uzm.Psikolog ve Cinsel Terapist Şölen İNCE kimdir ?

Empati İzmir Psikolojik Danışmanlık ve Cinsel Terapi Merkezinde  Vajinismus konusu ile  deneyimli Uzm.Psikolog ve Cinsel Terapist Şölen İNCE  çalışmaktadır.

Cinsel Terapist Şölen İNCE

İlgili Aramalar

• vajinismus nedir
  • vajinismus egzersizleri